Geltona variklio "Check Engine" lemputė. Galimos priežastys.

 
 
Group 17.png

Group 10.png

Labas, aš Matas, 46GARAGE pokalbių asistentas (specialus Chat GPT). Galiu padėti šiuo klausimu, drąsiai klausk!


Užsidegusi geltona (check engine) variklio lemputė gali sukelti jums baimę. Ar kažkas netrukus suges? Kiek tai man kainuos? Nepanikuokite - pasižiūrėkime, kodėl ta lemputė galėjo užsidegti.

“Check engine” lemputė užsidega tuomet, kai automobilio kompiuteris tiki, kad atsirado problema, kuri gali turėti įtakos  arba daro įtaką  jūsų automobilio išmetimo kontrolės sistemai (emissions control system)

Kai lemputė užsidega, vienas arba daugiau diagnostikos klaidos kodų yra įrašomi automobilio kompiuteryje. Šie kodai lieka įrašyti net lemputei užgęsus. Norėdami pašalinti problemą susijusią su šia lempute jums arba mechanikui reikia nuskaityti klaidos kodus naudojant OBD-II kodų skaitytuvą, o tada ieškoti priežasties.

Jei jūsų lemputė dega, dažniausiai tai reiškia, kad automobilio išmetimo kontrolės sistema veikia netinkamai ir transporto priemonė teršia aplinką daugiau nei tai leidžiama. Tokios būklės automobilis negalėtų sėkmingai atlikti išmetamųjų kenksmingų dalelių ar dūmingumo patikros.

Nepainiokite šios geltonos “check engine” lemputės su serviso lempute (maintenance or service light). Serviso lemputė užsidega tuomet, kai atėjo laikas užsukti periodiniam patikrinimui į automobilių dirbtuves. Jos užsidegimą paprastai iššaukia nuvažiuoti kilometrai, sunaudotas kuras arba koks kitas automobilio naudojimo kriterijus.

Ką daryti, kai užsidega “Check engine” lemputė?

Ne visi “Check engine” lemputės užsidegimo atvejai yra vienodi. Pateikiame keturis dažniausiai pasitaikančius scenarijus ir ką jie reiškia:

  1. “Check engine” lemputė užsidega tik tam tikromis sąlygomis arba mirga. Jeigu “check engine” lemputė užsidega mieste, bet užgęsta važiuojant greitkeliu, tuomet problema atsiranda tik važiuojant miesto sąlygomis. Ji taip pat gali netolygiai mirksėti. Atkreipkite dėmesį ar automobilis elgiasi kaip nors kitaip lemputei užsidegus. Jei pastebite skirtumą - važinėkite automobiliu kuo mažiau ir užsukite į automobilių dirbtuves. Jeigu nėra/nejaučiate skirtumo kaip automobilis važiuoja - važiuokite namo, bet užsukite į automobilių dirbtuves, kai tik galėsite. Važinėdami su degančia lempute rizikuojate, kad automobilis bet kuriuo metu gali užgesti arba neužsivesti.

  2. “Check engine” lemputė užsidegusi ir dega visą laiką. Jeigu lemputė dega visą laiką kol vairuojate ir nejaučiate, kad automobilis elgiasi neįprastai, tuomet tai reiškia, kad egzistuoja pastovi problema išmetimo kontrolės sistemoje. Kai tai nutinka, kompiuteris, kuris kontroliuoja išmetimo sistemą, automobiliui leidžia važiuoti keliomis žemesnėmis pavaromis - tai vadinama “švelnus namų rėžimas” (limp-home mode). Tokiu atveju, kai tik galėsite, užsukite į automobilių dirbtuves.

  3. “Check engine” lempute užsidega, dega visą laiką ir sukelia variklio veikimo problemų. Tai reiškia, kad svarbus emisijos kontrolės sistemos komponentas (detalė) turi rimtą problemą. Labai dažnu atveju komponentas ar sistema yra būtinas automobilio variklio veikimui. Labai dažnai autobilį vairuoti nėra saugu - jis gali sustoti bet kuriuo momentu. Geriausia sustoti saugioje vietoje ir nutempti automobilį į automobilių dirbtuves patikrai.

  4. “Check engine” lemputė pastoviu dažnumu pulsuoja vairuojant. Nesupainiokite pastovaus pulsavimo su mirgėjimu aprašytu aukščiau. “Check engine” lemputė gali degti pastoviai arba užsidegti/mirktelėti tik akseleravimo metu. Tai labai rimta ir indikuoja apie didelį emisijos kontrolės sistemos gedimą, kuris trikdo variklio veikimą ir gadina katalizatorių kiekvieną kartą užsidegus lemputei. Tai gali reikšti, kad katalizatorius perkaista iki raudono švytėjimo ir ekstremaliais atvejais gali uždegti automobilio apačią. Tokiu atveju sustokite saugioje vietoje ir nutempkite automobilį į automobilių dirbtuves.

Dažnos “Check engine” lemputės užsidegimo priežastys

Nemažai priežasčių gali sukelti “Check engine” lemputės užsidegimą. Šiaip ar taip vienos pasitaiko dažniau, kitos rečiau. Teisingai nustatyti problemą, jums reiktų konsultuotis su mechaniku arba įsigyti ODB-II kodų skaitytuvą.

  • Degalų bako dangtelis neprisuktas iki galo. Gerai prisukite degalų dangtelį. Jei pametėte, pakeiskite nauju.

  • Deguonies jutiklis sugedo. Jums reikia naujo jutiklio, bet prieš tai nustatykite, kuris iš jų veikia blogai.

  • Uždegimo žvakės blogai veikia. Pakeiskite naujomis.

  • Uždegimo žvakių laidai blogi. Bandykite pakeisti šiuos laidus.

  • Katalizatorius veikia blogai. Nuvežkite mechanikui patikrinti. Tikriausia reiks pakeisti nauju.

  • Oro srauto masės jutiklis sugedęs: Jums reikės naujo jutiklio.

Neradai atsakymo, reikia asmeninės konsultacijos - kalbink mūsų Matą drąsiai, jis padės ir patars.


Trūksta asmeninio patarimo?

 
 

Galiu suteikti asmeninę konsultaciją. Drąsiai klausk!


Sekti mus Instagram’e gali būti geras pasirinkimas.


 
Tomas Kisielius