Užsidegė aušinimo skysčio įspėjamoji lemputė

 
coolant.png

Group 10.png

Labas, aš Matas, 46GARAGE pokalbių asistentas (specialus Chat GPT). Galiu padėti šiuo klausimu, drąsiai klausk!


Jūsų automobilio aušinimo sistema saugo variklį nuo perkaitimo ir sugadinimo. Sistema naudoja pompą, kuri sukelia aušinimo skysčio (antifryzo ir vandens mišinys) cirkuliaciją per visą variklį. 

Tam kad aušinimo skystis atliktų savo darbą tinkamai, turi būti pakankamas jo kiekis. Taigi žemo lygio aušinimo skysčio lemputė skirta tam, kad galėtumėte pastebėti, kai jo per mažai.  

Kam skirta žemo aušinimo skysčio lygio įspėjamoji lemputė?

Kai vedate variklį, ši lemputė užsidega sekundei ar dviem ir tada užgesta. Jeigu neužgeso, tuomet reiškia arba aušinimo skysčio lygis nukrito ir yra per žemas, arba atsirado problema susijusi su davikliu. 

Dažnu atveju lemputės ikona panaši į termometrą arba dežutę su bangelėmis, kurios indikuoja skysčius. Taip pat gali būti užrašyta “Low Coolant” (per žemas aušinimo skysčio lygis). Šis užrašas gali atsirasti ekrane viduryje panelės, bet žinoma, tai priklauso nuo jūsų automobilio. 

Jeigu lemputė užsidegė, reiškia negalima į tai nekreipti dėmesio. Važinėdami nenustatę priežasties rizikuojate perkaitinti ar net sugadinti savo automobilio variklį. 

Kodėl žemo aušinimo skysčio lygio įspėjamoji lemputė užsidega?

Automobilių dirbtuvės paprastai turi daug patirties sprendžiant aušinimo problemas todėl tikrai padės šiuo klausimu. Nerekomenduojame taisyti patiems, nebent tikrai žinote, kad problema nesudėtinga. 

Kai lemputė įsižiebė, turėtumėte sustoti, nebevažiuoti toliau. Sustoję, turėtumėte iš karto užgesinti variklį, kad išvengtumėte papildomos žalos. 

Štai keletas priežasčių, kodėl žemo aušinimo skysčio lygio lemputė galėjo užsidegti.  

Per žemas aušinimo skysčio lygis

Jei trūksta aušinimo skysčio ir jo yra mažiau negu “Min” arba “Low” žymės, tuomet labai tikėtina, kad skysti kažkur praleidžia. Pirmiausia ką reikėtų padaryti, tai jo papildyti. 

Sprendimas: tai galimai paprastas sprendimas. Tiesiog papildykite aušinimo skysčio iki “Max” ar “Full” žymos, kai variklis atvėsęs. Naudokite tokį aušinimo skystį, kuris nurodytas automobilio instrukcijoje. Dažniausiai tai 50/50 aušinimo skysčio ir vandens miksas. Papildžius, kitą savaitę nuolat tikrinkite lygį, kai variklis vėsus, tam kad įsitikintumėte ar niekur neleidžia, ar nereikia reguliariai papildyti. 

Aušinimo skysčio talpa leidžia skystį

Patikrinkite talpyklos šonus ir apačią, ar nėra skylučių, įtrūkimų ar plyšių sujungimuose, per kuriuos tekėtų skystis. 

Sprendimas: mechanikas turėtų pakeisti aušinimo skysčio talpą. 

Blogas radiatoriaus dangtelis

Radiatoriaus dangtelis sulaiko aušinimo skystį sistemos viduje teisingame slėgyje. Blogas ar sugedęs dangtelis gali praleisti skystį dėl ko gali užsidegti ir įspėjamoji lemputė. 

Sprendimas: mechanikas gali pakeisti blogą dangtelį nauju. Jei darysite tai patys, pirma įsitikinkite, kad variklis pilnai atvėso - galite smarkiai nusideginti. Tai pat įsitikinkite, kad keičiate į tinkamą dangtelį su teisingu spaudimo reitingu. 

Radiatoriaus žarnelės yra atsilaisvinusios, įtrūkusios arba susidėvėjusios

Radiatoriaus žarnelės su dideliu slėgiu yra veikiamos labai karšto aušinimo skysčio, kai variklis veikia. Šios žarnelės kažkada susidėvi. Jos gali sulūžti ar įtrūkti arba jų spaustukai gali atsilaisvinti. Dėl to aušinimo skystis gali išbėgti ir užsidegti įspėjamoji lemputė.

Sprendimas: Jūs arba mechanikas galit tai spręsti. Pasistatykite automobilį ant sausos dangos. Užvedę variklį pilnai jį sušildykite, o vėliau užgesinę palikite per naktį toje pačioje vietoje. Iš ryto patikrinkite ar po automobiliu prilašėjo aušinimo skysčio. Palieskite ir patikrinkite radiatoriaus žarneles. Pabandyke labiau suveržti žarnelių spaustukus. Jei tai nepadėjo, pakeiskite susidėvėjusias žarneles. 

Aušinimo sistema stipriai leidžia skystį

Jeigu radiatoriaus dangtelis ir žarnelės yra geri, bet yra prilašėję aušinimo skysčio prie ar ant variklio arba laša ant grindinio, gali būti sugedęs radiatorius, vandens pompa arba termostato korpusas.  

Sprendimas: nedelsdami vežkite automobilį į dirbtuves. Nutempkite, jei reikia. Šis remontas dažniausiai reikalauja išleisti aušinimo skysti, pakeisti sugedusį komponentą ir užpildymą nauju aušinimo skysčiu. 

Bloga galvutės tarpinė

Galvutės tarpinė skiria variklio bloką ir cilindrų galvutes. Ji taip pat sudaro sąlygas tepalo ir aušinimo skysčio cirkuliacijai. Sugedusi galvutės tarpinė gali sukurti situaciją, kai aušinimo skystis sudega degimo kamerose todėl nematysite jokio aušinimo skysčio lašėjimo. 

Taigi aušinimo skystis gali tiesiog dingti, o dėl šios priežasties įsižiebti įspėjamoji lemputė. Ši situacija taip pat labai bloga katalizatoriui ir kitiems išmetimo sistemos komponentams, kuriuos gali sugadinti sudegusio aušinimo skysčio dalelės ir kenksmingos medžiagos. 

Sprendimas: toks gedimas - tai blogos naujienos, ypatingai senesniems ir daugiau nuvažiavusiems automobiliams. Remontas labai brangus. Reiktų įvertinti jūsų automobilio kainą su veikiančiu ir neveikiančiu varikliu. Jeigu automibilis tikrai senas ir daug nuvažiaves, gali būti neverta jo remontuoti.  

Jeigu nuspręsite remontuoti, jūsų variklis bus iš dalies išardytas, pakeista tarpinė, o tuomet surinktas atgal. Kitokio remonto prireiktų papildomai, jeigu variklis buvo perkaitęs. Tai tikrai mechaniko darbas. 

Bloga įsiurbimo kolektoriaus tarpinė

Įsiurbimo kolektorius yra variklo viršuje arba šone. Jis tiekia orą ir kurą cilindrams, kuris degdamas sukuria galią. Įsiurbimo kolektorius turi savo tarpinę ties sujungimu su varikliu. Ši tarpinė gali sugesti ir leisti aušinimo skystį. 

Sprendimas: mechanikas gali pakeisti sugedusią įsiurbimo kolektoriaus tarpinę. Pakyginus su galvutės tarpinės keitimu, tai daug paprastesnis ir pigesnis remontas. 

Blogas daviklis, laidai arba pati lemputė

Jeigu aušinimo skysčio ištikrųjų pakankamai, o lemputė dega - tai tikėtina priežastis. Plūdė gali atsidurti arba įstrigti rezervuaro apačioje, jutiklio elektrodai gali būti prispausti, laidas gali būti laisvas nutrūkę, arba daviklis gali sugesti.

Sprendimas: leiskite patikrinti ir sutaisyti tai mechanikui. Gali prireikti išleisti dalį aušinimo skysčio todėl tikrai leiskite tai atlikti automobilių dirbtuvėse.

Ar galiu vairuoti su užsidegusia aušinimo skysčio lempute?

Saugus atsakymas yra ne, ypač, kai nežinote priežasties ir nesijaučiate gerai žiūrėdami kas vyksta po variklio kapotu. Kad išvengtumėte didesnės žalos varikliui, išsikvieskite pagalbą ir nutempkite automobilį į dirbtuves.

Jei esate susipažinęs ir jaučiatės, kad galite gerai pasirūpinti automobilio aušinimo sistema, patikrinkite ar yra aušinimo skysčio talpykloje ir kad jūsų automobilio variklis nerodo jokių perkaitimo ženklų. Tokiu atveju galite nuvairuoti savo automobilį į dirbtuves būtinam remontui.

Kaip veikia įspėjamoji aušinimo skysčio lemputė 

Įspėjamoji aušinimo skysčio lemputė yra aušinimo sistemos dalis kaip ir daviklis aušinimo skysčio talpyklos viduje. Talpykla turi “Min” ir “Max” arba “Low” ir “Full” žymas, kurios padeda nustatyti ar tinkamas aušinimo skysčio lygis automobilio varikliui atvėsus.

Aušinimo skysčio lygio daviklis gali būti plaukiojančio tipo įrenginys, kuris aktyvuoja įspėjamąją lemputę, kai aušinimo skysčio lygis nukrenta kartu su davikliu. Arba gali būti elektroninis daviklis su dviem elektrodais, kurie yra talpyklos apačioje. Jie sujungia elektros grandinę tol, kol yra padengti aušinimo skysčiu. Tokiu atveju, kai aušinimo skysčio lygis nukrenta, elektrodai atsiduria ore ir elektros grandinė pažeidžiama, o tai įžiebia įspėjamąją lemputę.


Trūksta asmeninio patarimo?

Group 10.png

Galiu suteikti asmeninę konsultaciją. Drąsiai klausk!


Sekti mus Instagram’e gali būti geras pasirinkimas.

 
Tomas Kisielius